سخنان مهم رهبری درباره تجاوز سعودی به یمن

رهبر معظم انقلاب اقدام علیه ملت یمن را «جنایت، نسل‌کشی و قابل تعقیب بین المللی» دانستند و گفتند: سعودی‌ها در این ماجرا قطعاً ضربه خواهند خورد و بینی آنها به خاک مالیده خواهد شد.


سخنان مهم رهبری درباره تجاوز سعودی به یمن

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز پنجشنبه در دیدار جمعی از بانوان، شاعران و ذاکران اهل بیت علیهم السلام ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، مطالب بسیار مهمی را درخصوص مذاکرات هسته‌ای و همچنین تحولات یمن بیان کردند.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخشی از سخنان خود به تحولات بسیار مهم یمن اشاره و تأکید کردند: سعودی‌ها با تجاوز به یمن، خطا و اشتباه کردند و بدعت بدی را در منطقه بنیان گذاشتند.

رهبر انقلاب کار این روزهای دولت سعودی در یمن را مشابه جنایت صهیونیست‌ها در غزه خواندند و به دو جنبه مهم این موضوع پرداختند.

ایشان اقدام علیه ملت یمن را «جنایت، نسل‌کشی و قابل تعقیب بین المللی» دانستند و افزودند: کشتن کودکان، تخریب خانه‌ها و نابود کردن زیربناها و ثروت‌های ملی یک کشور، جنایتی بزرگ است.

رهبر انقلاب تأکید کردند: یقیناً سعودی‌ها در این مسئله خسارت و ضرر خواهند کرد و به هیچ وجه پیروز نخواهند شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای درخصوص دلیل پیش‌بینی شکست سعودی‌ها گفتند: دلیل این پیش‌بینی واضح است، زیرا توانایی نظامی صهیونیست‌ها چندین برابر سعودی‌ها و منطقه غزه نیز یک منطقه کوچک بود، اما آنها نتوانستند موفق شوند، در حالی که یمن، کشوری پهناور و با جمعیت دهها میلیونی است.

رهبر انقلاب تأکید کردند: سعودی‌ها در این ماجرا قطعاً ضربه خواهند خورد و بینی آنها به خاک مالیده خواهد شد.

ایشان با اشاره به سوابق سعودی‌ها در مسائل سیاست خارجی گفتند: ما با سعودی‌ها در مسائل گوناگون سیاسی اختلافات متعددی داریم اما همیشه می‌گفتیم که آنها در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می‌دهند، اما چند جوان بی‌تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه توحش را بر جنبه متانت و ظاهرسازی غلبه می‌دهند، که این کار قطعاً به‌ضررشان تمام خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به دولت سعودی تأکید کردند: این حرکت در منطقه قابل قبول نیست و من هشدار می‌دهم که باید دست از حرکت جنایت آمیز در یمن بردارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس به حمایت و دفاع آمریکا از دولت سعودی اشاره کردند و افزودند: این طبیعت آمریکاست که در همه قضایا به‌جای اینکه از مظلوم حمایت کند، طرف ظالم را می‌گیرد، اما آنها نیز در این موضوع ضربه خواهند دید و شکست خواهند خورد.

ایشان با اشاره به ادعای دخالت ایران در یمن گفتند: هواپیماهای جنایتکارشان آسمان یمن را ناامن کرده و بهانه‌های ابلهانه‌ای که از نظر خداوند، ملتها و منطق بین المللی مردود است برای دخالت در یمن جور می‌کنند، اما این کارها را دخالت نمی‌دانند و در مقابل، ایران را متهم می‌کنند.

رهبر انقلاب ملت یمن را ملتی کهن و با سابقه دیرین که ظرفیت و توانایی تعیین دولت خود را دارد خواندند و مجدداً تأکید کردند: لازم است دولت سعودی هرچه زودتر دست از این جنایت‌های فاجعه‌بار بردارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای نقشه اولیه طراحی شده توسط بدخواهان ملت یمن را، ایجاد خلأ قدرت و به وجود آوردن شرایطی مشابه وضعیت بسیار بد و رقت‌بار لیبی خواندند و گفتند: خوشبختانه در تحقق چنین هدفی ناکام ماندند زیرا جوانان مؤمن، علاقمند و معتقد به راه و روش حضرت امیرالمؤمنین(ع) اعم از شیعه، سنی، زیدی و حنفی مقابل آنان ایستادند و از این به بعد نیز ایستادگی کرده و پیروز خواهند شد.