یکی از راه های ترک گناه + پوستر

یَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَیْنَها وَ بَیْنَهُ أَمَداً بَعیداً وَ یُحَذِّرُکُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ (۱)

روزى که هر کس، آنچه را از کار نیک انجام داده، حاضر مى‏بیند و آرزو مى‏کند میان او، و آنچه از اعمال بد انجام داده، فاصله زمانىِ زیادى باشد. خداوند شما را از (نافرمانى) خودش، بر حذر مى‏دارد و (در عین حال،) خدا نسبت به همه بندگان، مهربان است.»

 

یکی از چیزهایی که سبب میشه انسان کمتر طرف گناه برود و می تواند با کمک و یادآوری آن سد محکمی در برابر گناه و معصیت ایجاد کند ، توجه به قیامت و حسابرسی قیامت است .

 

اگر همیشه به یاد داشته باشیم که از همه اعمال و رفتار ما در روز قیامت حسابرسی میشود ، از گناهانی که در دنیا مرتکب می شویم ، از دروغ و تهمت و غیبت و … قرارست در قیامت سوال شود ، خود این توجه و یادآوری باعث می شود در این دنیای زود گذر بیشتر به اعمال و رفتارمان دقت کنیم و مرتکب کارهای ناشایست نشویم .

روز قیامت و موقع حسابرسی همه اعمال خوب و بدی که در دنیا انجام داده ایم در در پیش روی ما و در محضر خدا حاضر میشود ، در آن شرایط وقتی انسان کارهای نیک و خوبی که در دنیا انجام داده است را در مقابلش می بیند خوشحال میشود و هنگامیکه کارهای زشت و ناشایستی که در دنیا انجام داده بود را نیز در مقابلش می بیند جدا از شرم و خجلتی که از ارتکاب آن اعمال دارد آرزو میکند ای کاش فاصله زمانی زیادی بین او و اعمال زشتش می بود .

پس هنگامی که قرارست مرتکب گناه بشویم یادی از قیامت و حسابرسی دقیق آن روز داشته باشیم تا به برکت آن ، از گناه و معصیت دست کشیده و مرتکب آن نشویم

 

(۱) آل عمران . آیه ۳۰

آیه تصویری قرآن